Telefon +48 574 987 112 E-mail biuro@mediadesign.pl Godziny otwarcia Pon - Pt: 8:00 - 16:00

Sitodruk

To metoda znakowania z bardzo długą tradycją. To jedna z najpopularniejszych i najtańszych  technik znakowania reklamowego. Koszt nadruku sitodrukiem zmniejsza się wraz z każdą zamówioną sztuką. Sitodruk umożliwia zadruk wielu rodzajów podłoży, o różnorodnych fakturach i kształtach.

O technice słów kilka

W technice sitodruku najważniejszą rolę pełnią sita - szablony. Każde z nich składa się z bardzo małych oczek. Nadruk na materiale powstaje gdy zasłania się jedne oczka, a inne pozostawia otwarte. Przez te ostatnie właśnie przepuszczana jest farba. Istotne jest, że każdy kolor nakładany jest na tkaninę osobno. Tak naniesiona farba zostaje poddana utrwaleniu termicznemu. Dzięki tej metodzie, efektowny i trwały nadruk, może pojawić się na różnorodnych typach tkanin, drewnie, skórze i tworzywach sztucznych. Sitodruk może być wykorzystany zarówno do powierzchni płaskich jak i cylindrycznych. Niewątpliwą zaletą sitodruku są nasycone barwy oraz trwałość. Znakowanie jest odporne na wilgoć, działanie promieni UV, pranie oraz uszkodzenia mechaniczne. Wielokolorowy nadruk, który jest efektem końcowym produkcji, to tak naprawdę grafika składająca się z ogromnej ilości maleńkich kropek.

Odrobina historii

Sitodruk stosowany był od tysięcy lat na Dalekim Wschodzie, a przede wszystkim w Japonii. Wykorzystywano go głównie do ozdabiania kimon. Wycięty z papieru motyw wzoru nanoszono na napiętą na drewnianej ramie siatkę z włosów ludzkich lub zwierzęcych.
W XVIII wieku zaczęto używać szablonów do wykonywania imitacji tkanin dekoracyjnych, później również tapet oraz ozdabiania ścian, mebli i wielu innych sprzętów. Przełomem okazał się 1907 rok, gdy opatentowano użycie sita. Od tamtej pory metoda sitodruku cały czas się rozwijała, by w końcu stać się jedną z najpopularniejszy metod poligraficznych używanych w dzisiejszych czasach.

Czy sitodruk jest tą metodą której szukasz?

Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników. Najważniejszy jest nakład. Jeśli potrzebujesz 20-30 szt., to ta metoda jest nieopłacalna i lepiej skorzystać np. z druku cyfrowego czy termotransferu. W sitodruku cena zależy bowiem od ilości przygotowanych sit (czyli ilości kolorów koniecznych do wykonania grafiki) oraz kosztów przygotowania nadruku. Większa ilość nakładu po prostu rozbija te koszty na poszczególne sztuki.
Sitodruk nie daje też możliwości personalizacji każdej sztuki. Cały nakład musi być taki sam. Warto tu też dodać, że metody tej nie stosuje się na polarach.

Znakowanie na tekstyliach - sitodruk jest najlepszym rozwiązaniem

Jeśli potrzebna jest większa ilość nadrukowanych gadżetów reklamowych czy ubrań firmowych to ta metoda jest jak najbardziej wskazana. Sitodruk można wykorzystać na niezmiernie szerokiej gamie materiałów: papierze, tekturze, drewnie, plastiku, PCV twardym i miękkim, folii, metalu, szkle, porcelanie i tkaninach.
Dzięki tej metodzie można wydrukować plakaty, foldery, oznakować kalendarze, firmowe koperty i naklejki, kolorowe pudła i kartony, torby reklamowe foliowe i papierowe, firmowe kubki, ozdobne naczynia, płyty kompaktowe, parasolki, odzież oraz mnóstwo innych gadżetów reklamowych. Tak naprawdę jedynym ograniczeniem jest tutaj wyobraźnia drukarza oraz twardość i konsystencja materiału. Musi on być na tyle zwarty, by możliwe było nałożenie na niego farby bez uszkadzania jego struktury.
Dobrze wykonany sitodruk jest odporny na promienie UV, wodę, detergenty i wysokie temperatury. To powoduje, że może być również zastosowany do elementów eksponowanych na zewnątrz.

Sitodruk w pigułce

- Sitodruk to metoda polecana do dużych nakładów,
- Na wycenę zamówienia wpływa m.in. wielkość nadruku,
- Nadruk wykonany sitodrukiem doskonale współgra z bawełną,
- Sitodruk nie boi się prania. Ubranie z nadrukiem można prać nawet w 50 st.,
- Grafika naniesiona sitodrukiem jest wyrazista z nasyconymi barwami i możliwe jest wykonanie na niej przejść tonalnych kolorów,
- Nadruki są bardzo trwałe. Odporne są one m.in. na: wilgoć, pranie, promieniowanie UV, detergenty czy uszkodzenia mechaniczne,
- Sitodruk może być stosowany na szerokiej gamie podłoży: papierze, tekturze, drewnie, plastiku, PCV twardym i miękkim, folii, metalu, szkle, porcelanie i tkaninach,
- Sitodruk jest czasochłonny,
- Cały nakład wykonany jest na bazie tego samego projektu, dlatego dobrze jest wykonać najpierw prototyp,
- W sitodruku nie ma możliwości personifikacji poszczególnych sztuk zamówienia,
- Sitodruku nie stosuje się na polarach.






 

Copyright © 2019 mediadesign - Agencja reklamowa