Jak w pełni wykorzystać gadżety reklamowe?
Co zrobić aby gadżety reklamowe były jeszcze bardziej skuteczne?
Sięgnięcie po gadżety reklamowe w celu promocji przedsiębiorstwa ma bardzo dużo zalet. Zdecydowana większość firm, która decyduje się na taki krok przyznaje, że rozdawanie produktów promocyjnych z logo to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na osiąganie założonych celów marketingowych. Jest jednak kilka zasad, którymi należy się kierować aby potencjał gadżetów reklamowych został wykorzystany w stu procentach.
Dobre dopasowanie gadżetu reklamowego do grupy docelowej
Tak jak jest to w przypadku każdych działań promocyjnych, zrozumienie i gruntowne poznanie swojej grupy docelowej jest kluczowe także w kwestii doboru gadżetów reklamowych z logo. Pozwala to na podejmowanie świadomych decyzji, które będą miały wpływ na powodzenie kampanii marketingowych. Dobrym pomysłem będzie stworzenie tak zwanej persony, czyli wzorcowego modelu klienta. Takich person może być oczywiście kilka, a każda z nich będzie wymagać podjęcia innych działań i innego podejścia. Dlaczego jest to tak ważne? Gadżety reklamowe dla kobiet będą inne niż gadżety reklamowe dla mężczyzn. Podobnie jest w przypadku wieku. Osoby młodsze preferują inne przedmioty niż osoby starsze. Ci pierwsi lubią nowinki i gadżety elektroniczne, a Ci drudzy są zazwyczaj przywiązani do tradycji i standardowych rozwiązań. Wręczanie właściwych gadżetów zorientowanych na daną grupę odbiorców pozwala na zaoszczędzenie ogromnych kosztów i daje znacznie lepsze efekty, niż działanie na ślepo.
Łączenie gadżetów reklamowych z innymi kanałami marketingowymi
Dzięki takim działaniom można liczyć na większy zwrot z inwestycji. Jest wiele sposobów na korzystanie z kilku kanałów marketingowych jednocześnie. Najlepsze efekty daje łączenie promocji z wykorzystaniem gadżetów reklamowych z marketingiem prowadzonym w mediach społecznościowych. Można stworzyć na przykład unikalny hashtag, który będzie się kojarzyć z marką lub produktem, organizować konkursy z nagrodami w postaci upominków z logo, zachęcać klientów do robienia sobie zdjęć z gadżetami reklamowymi lub informować odbiorców o różnych eventach czy też obecności na targach branżowych, gdzie takie upominki firmowe będą rozdawane. W tej kwestii trzeba postawić na kreatywność oraz burzę mózgów w zespole marketingowym, a na pewno wpadnie się na świetny pomysł.
Obliczenie oczekiwanego zwrotu z inwestycji w gadżety reklamowe
W marketingu taniej nie zawsze znaczy lepiej i to samo tyczy się gadżetów reklamowych. Co prawda decydując się na tani model długopisu można kupić więcej sztuk, a więc wręczyć go większej ilości osób. Jednak może okazać się, że taki długopis jest niskiej jakości, albo znajdujący się w nim wkład wystarczy na krótki czas pisania. Wtedy taki gadżet reklamowy zostanie wyrzucony i niestety nie będzie kojarzyć się dobrze, a zatem wizerunek firmy też raczej nie będzie pozytywny. Treści znajdujące się na powierzchni gadżetu są skuteczne tak długo, jak długo jest on używany. Dlatego też obliczając zwrot z inwestycji należy brać pod uwagę nie tylko koszty jednostkowe, ale także „żywotność” produktu.
Wybór gadżetu reklamowego, który zostanie zapamiętany
Zazwyczaj najlepiej sprawdzają się dwa typy gadżetów reklamowych: praktyczne, z których można korzystać każdego dnia lub w wielu sytuacjach albo te kreatywne, które przyciągają wzrok i wzbudzają zainteresowanie. Większość firm w przypadku jakichkolwiek wątpliwości decyduje się na praktyczne upominki firmowe, co jest dobrym posunięciem. Jednak nie warto zamykać się na inne propozycje. Każda branża może znaleźć kreatywny gadżet, który będzie dobrze dopasowany i spełni swoje zadanie.