Telefon +48 574 987 112 E-mail biuro@mediadesign.pl Godziny otwarcia Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Gadżety reklamowe z nadrukiem – najpopularniejsze metody znakowania
Gadżety reklamowe z nadrukiem – najpopularniejsze metody znakowania

Dlaczego gadżety reklamowe z nadrukiem są tak ważne?

Skuteczne gadżety reklamowe muszą być nie tylko praktyczne. Najważniejsze jest w nich odpowiednie oznakowanie logo firmy lub innymi treściami reklamowymi. Dzięki temu klient lub inna obdarowana produktami osoba zapamiętuje nazwę firmy i ma z nią pozytywne skojarzenia. Istnieje bardzo duża szansa, że w przyszłości skorzysta z usług przedsiębiorstwa, bo jego nazwa utrwali się w świadomości i łatwo zapadnie w pamięć. Dlatego też na gadżetach reklamowych z nadrukiem warto umieścić wszelkie informacje, które pomogą w identyfikacji firmy na rynku.



Trwałe nadruki na gadżetach reklamowych to podstawa sukcesu

Aby treści reklamowe na gadżetach były wyraziste i cieszyły oko przez długi czas, trzeba podjąć pewne decyzje i działania. Ważny jest przede wszystkim wybór odpowiedniej metody znakowania dopasowanej do materiału, z którego wykonany jest artykuł promocyjny. Nie każda powierzchnia nadaje się do oznakowania każdą techniką, ponieważ mają one swoje ograniczenia. Dla przykładu, grawerowanie laserowe idealnie nadaje się do nanoszenia logo i innych treści na drewno, szkło czy metal, ale za to nie radzi sobie równie dobrze z plastikiem. Dlatego też na szczęście istnieje kilka metod znakowania gadżetów reklamowych, które najlepiej sprawdzają się w przypadku konkretnych artykułów promocyjnych.



Gadżety reklamowe z nadrukiem – jakie techniki polecamy?

  • Tampodruk – to jedna z najczęściej wybieranych metod nanoszenia logo i treści reklamowych w przypadku przedmiotów zrobionych z tworzywa, a także trudnych do znakowania powierzchni o zakrzywionych kształtach oraz tych nierównych i nieregularnych. Cały proces podzielony jest na dwa etapy: najpierw wzór, który ma się znaleźć na przedmiocie, jest wytrawiany na matrycy w formie specjalnej płytki. Następnie maszyna do tampodruku pokrywa matrycę gęstą farbą, która pobierana jest z płytki przez specjalny elastyczny stempel, czyli tak zwany tampon, i odbijana na gadżecie reklamowym. Nadruki uzyskane tą metodą znakowania są trwałe i wyraziste. Jest ona polecana zwłaszcza do dużych nakładów gadżetów, ponieważ jest wtedy znacznie bardziej opłacalna. W koszt nadruku wliczany jest też czas oraz proces przygotowania maszyny, co znacznie podniesie cenę znakowania jeżeli decydujemy się na jedynie kilka czy kilkanaście sztuk. Warto też zaznaczyć, że znakowanie tampodrukiem zazwyczaj wykonuje się w jednym kolorze, a każdy kolejny wiąże się z wyższymi kosztami. Jednak wcale nie przeszkadza to w stworzeniu naprawdę atrakcyjnych gadżetów reklamowych. Tampodruku często używamy do znakowania notesów reklamowych, plastikowych bidonów albo tekturowych opakowań kredek reklamowych.
  • Sitodruk – to kolejna bardzo popularna i stosunkowo tania metoda tworzenia gadżetów reklamowych z nadrukiem, o ile zostanie zamówione więcej sztuk. Podobnie jak w przypadku poprzedniej techniki w koszt całego projektu należy wliczyć przygotowanie procesu znakowana. Jak on wygląda? Do produkcji nadruków używa się specjalnych sit z bardzo dobrymi oczkami – w zależności od wzoru część z nich pozostaje zakryta, a część pokrywana jest farbą w danym kolorze i utrwalana termicznie. Każdy kolor nadruku nanoszony jest za pomocą oddzielnego sita i dlatego ilość barw także wpływa na cenę. Jednym z wielu gadżetów, które znakujemy tę metodą, są piłki plażowe z nadrukiem.
  • Sublimacja – to świetna metoda do znakowania tkanin poliestrowych oraz kubków ceramicznych. Polega ona na wydrukowaniu wzoru w pełnej kolorystyce na specjalnym papierze. Następnie papier umieszcza się na materiale i wkłada do prasy. Pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia barwnik wnika w głąb włókien trwale je farbując. W prasie zmienia się nieco struktura tkaniny: włókna ulegają rozluźnieniu, dzięki czemu bardzo dobrze przyjmują barwnik. Wraz ze stygnięciem włókna wracają do swego oryginalnego splotu. Na korzyść sublimacji przemawia możliwość wykonania nadruku full color oraz brak dodatkowych kosztów. We wzorze może znaleźć się dowolna liczba kolorów, a nie wpłynie to na cenę. Nasi klienci często wybierają kubki z nadrukiem na gadżet reklamowy. W przypadku kubków ważne jest aby były one pokryte specjalną warstwą lakieru poliestrowego. W przeciwnym razie wykonanie znakowania nie będzie możliwe.



Potrzebne Ci tanie gadżety reklamowe z nadrukiem?

Zastanawiasz się, jaka technika nadruku będzie najbardziej odpowiednia dla wybranego przez Ciebie gadżetu? Skontaktuj się z nami, a z chęcią odpowiemy na Twoje pytania!

Copyright © 2019 mediadesign - Agencja reklamowa