Telefon +48 574 987 112 E-mail biuro@mediadesign.pl Godziny otwarcia Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Techniki znakowania gadżetów reklamowych – sublimacja
Techniki znakowania gadżetów reklamowych – sublimacja

Różne gadżety, różne techniki znakowania


Rynek gadżetów reklamowych jest bardzo bogaty. Można zdecydować się na artykuły biurowe, piśmiennicze, elektronikę, tekstylia, breloczki do kluczy, odblaski czy parasole, a to jedynie czubek góry lodowej. Duża różnorodność dotyczy także dostępnych technik znakowania gadżetów reklamowych, których dobór zależy od budżetu, rozmiaru i materiału, z którego wykonany jest przedmiot oraz możliwości produkcyjnych danej firmy.


Sublimacja jest powszechnie wykorzystywana w produkcji gadżetów reklamowych


Jedną z metod nanoszenia nadruków na gadżety promocyjne jest sublimacja. Stosowana jest w przypadku materiałów poliestrowych o jasnym kolorze oraz ceramiki pokrytej specjalnymi preparatami, czyli kubków i filiżanek. Często korzysta się z niej do znakowania odzieży reklamowej, jak koszulki albo bluzy. Świetnie sprawdza się też w przypadku dodatków i akcesoriów, jak poduszki z nadrukiem, kominy czy smycze.


Czym jest sublimacja?


Termin sublimacja odnosi się tak naprawdę do procesu chemicznego. W przypadku znakowania gadżetów jest to proces polegający na wydrukowaniu wzoru na specjalnym papierze transferowym, korzystając z odpowiednich tuszy i barwników. Następnie papier umieszcza się na powierzchni przedmiotu w prasie sublimacyjnej, którą rozgrzewa się do wysokich temperatur. W tym miejscu rozpoczyna się proces chemiczny – pod wpływem gorąca barwnik zmienia swój stan skupienia ze stałego na gazowy, przenika w głąb poliestru lub specjalnej powłoki i pozostaje tam na stałe. Temperatura wpływa także na stan poliestru. Gorąco powoduje rozluźnienie włókien, dzięki czemu barwnik może nie tylko je dokładnie pokryć, ale też wniknąć do środka każdego pojedynczego włókna. Po wyjęciu z prasy i ostygnięciu, poliester wraca do swojego pierwotnego stanu.


Jakie efekty daje sublimacja?


Nadruk sublimacyjny sprawia wrażenie wdrukowanego i wtopionego w poliester, tak jakby znajdował się na nim już od samego początku produkcji koszulki, torby czy innych tekstyliów. Nie jest on ani trochę sztywny jak w przypadku innych technik znakowania odzieży oraz bardzo dobrze przepuszcza powietrze.

Napisy i inne grafiki są bardzo wyraziste i trwałe. Nadruki sublimacyjne są odporne na pranie i nie blakną. Są też odporne na ścieranie i działanie szkodliwych warunków atmosferycznych.


Jakie gadżety reklamowe pod sublimację są dostępne?


Są to głównie odzież i dodatki z poliestru, jak na przykład:


Ale także oryginalne gadżety reklamowe, między innymi:


Zalety nadruku sublimacyjnego


Najbardziej popularne techniki znakowania, jak grawerowanie laserowe, sitodruk i tampodruk, mają pewne wady. Grawer jest bardzo trwały i elegancki, ale nigdy nie będzie w kolorze innym niż materiał, z którego wykonany jest przedmiot. Sitodruk nie jest opłacalny w przypadku małej ilości zamawianych sztuk. W przypadku tampodruku rozmiar znakowania jest stosunkowo niewielki, a do tego każdy kolor wyceniany jest osobno i nie ma możliwości wykonania przejść tonalnych we wzorze.

Jednak jeżeli chodzi o gadżety pod nadruk sublimacyjny, to mają one praktycznie same zalety. Sublimacja jest opłacalną techniką znakowania gadżetów reklamowych już od jednej zamawianej sztuki. Nadruki są w pełnej gamie kolorystycznej. Ilość kolorów na wzorze ani trochę nie wpływa na cenę, a do tego nadruk może być dowolny. Na gadżetach z nadrukiem sublimacyjnym mogą znaleźć się między innymi: logo, hasło reklamowe, slogan, dowolny tekst czy grafika, a nawet zdjęcia. Możliwości są tutaj naprawdę bardzo duże i zdecydowanie warto z nich skorzystać.

W przypadku sublimacji należy pamiętać przede wszystkim o tym, że biały kolor ze wzoru na poliestrze przybierze kolor tkaniny, na którym się znajdzie.

Copyright © 2019 mediadesign - Agencja reklamowa