Nadruki na odzieży – którą technikę znakowania wybrać?
Odzież reklamowa to doskonała forma promocji
Wykorzystanie odzieży w kampanii reklamowej jest bardzo popularnym rozwiązaniem stosowanym na co dzień przez wiele firm. Jest to stosunkowo tania i bardzo praktyczna forma reklamy. Duża powierzchnia odzieży pozwala na nadrukowanie na niej logo lub ciekawej grafiki w dużych rozmiarach, dzięki czemu taka reklama widoczna jest już z daleka.No dobrze, wybór gadżetu reklamowego, na którym umieścisz swoje logo masz już za sobą i pewnie zadajesz sobie pytanie, co dalej? Następnym krokiem będzie decyzja co do tego, w jaki sposób taką reklamową odzież oznakować w wybrany przez Ciebie sposób. Metod znakowania odzieży jest kilka i każda z nich ma swoje wady i zalety. Dzięki naszemu zestawieniu technik znakowania nadających się do znakowania odzieży możesz wybrać idealny sposób naniesienia logo lub nadruku na odzież, dostosowany do Twojego budżetu oraz potrzeb. Prezentowane poniżej zestawienie zawiera najistotniejsze informacje o każdej z technik znakowania. Jeżeli szukasz więcej informacji, znajdziesz je na naszej stronie w zakładce Technologie, gdzie obszernie opisaliśmy każdą z metod.
Zacznij od podstawowego pytania – jaki jest Twój budżet?
Różne metody znakowania oznaczają różne koszty ich wykonania. Każda z technik wymaga innego sposobu przygotowania się do nadruku, innego nakładu środków i materiałów oraz różnej ilości czasu poświęconego na jej wykonanie. Niektóre metody znakowania sprawdzą się już od jednej sztuki koszulki czy bluzy, inne zaś zaczną być opłacalne dopiero przy większych nakładach.
Techniki opłacalne już przy małych nakładach:
- Sublimacja – sublimacja pozwala na niemalże fotograficzne odwzorowanie projektu na znakowanym materiale. Dzięki niej kolory są wyraziste i trwałe, pozwala ona też na zastosowane przejść tonalnych oraz wykonanie projektów o dużej liczbie kolorów. Najlepiej sprawdza się na materiałach z dużą zawartością poliestru. W procesie tworzenia nadruku tą metodą znakowania barwnik wnika w głąb tkaniny pod wpływem bardzo wysokiej temperatury i dokonuje jej zabarwienia. Dzięki temu nadruk sprawia wrażenie wtopionego w tkaninę, tak jakby od zawsze był jej częścią. Technika sublimacji opłacalna jest już od jednej sztuki odzieży.
- Flex i flock – są to specjalne folie, które zostają wgrzane w tkaninę pod ciśnieniem. Flex jest gładki oraz miękki i przyjemny w dotyku, natomiast flock pokryty jest swego meszkiem, co czyni go podobnym do zamszu. Obie te folie są bardzo wytrzymałą formą nadruku i wyglądają bardzo elegancko i estetycznie. Doskonale nadają się do znakowania bawełny.
Rozwiązania dla dużych nakładów:
- Sitodruk – sitodruk to bardzo opłacalna technika, pod warunkiem, że decydujemy się na oznakowanie dużej ilości sztuk. Ta metoda znakowania polega na użyciu specjalnych sit. Wybrane oczka sit są odpowiednio zasłaniane, a te które pozostają odkryte, nakładają farbę na materiał. Obraz tak naprawdę składa się z ogromnej ilości punktów. Każdy z kolorów nakładany jest osobno warstwami, a następnie całość utrwalana jest pod wpływem działania ciepła. Nadruk wykonany sitodrukiem jest trwały oraz bardzo wyrazisty. Z racji, że każdy kolor to osobne sito, cena wykonania nadruku uzależniona jest od ich ilości. Na koszty wpływa też fakt, że sitodruk jest metodą czasochłonną.
- Haft komputerowy – haft jest bardzo trwałą metodą znakowania, która do tego jest bardzo elegancka. Haft wykonywany jest automatycznie za pomocą specjalnych maszyn – hafciarek, które działają na takiej samej zasadzie jak drukarki. Każdy z projektów wymaga osobnego zaprogramowania maszyny, tak aby haft miał odpowiednie cechy i parametry i został naniesiony w odpowiednie miejsce. Dlatego właśnie haft komputerowy stosuje się w znakowaniu masowym, ponieważ koszty są wtedy rozbijane na ilość sztuk. Ta technika znakowania sprawdzi się idealnie w przypadku grubszych tkanin. Nie jest polecana do materiałów cienkich, gdyż może powodować ich nieestetyczne ściąganie.